GOODVIBES CUSTOMER
PORTAL

Latest Topics

Verboden content

Materialen of scenario's in advertentieteksten (ad creatives) en landingspagina's moeten in overeenstemming zijn met de lokale wetgeving en met ons advertentiebeleid. Ga voor meer informatie naar TikTok Ads - Het eerste waar je op moet letten.
 

1.0 Communitystandaarden

Ad creatives moeten voldoen aan de Servicevoorwaarden en Communityrichtlijnen van TikTok.
 

2.0 Illegale services en activiteit

Verboden:
De ad creatives en landingspagina's mogen geen diensten of activiteiten weergeven, faciliteren of promoten die in een bepaald rechtsgebied als illegaal worden gezien.
 

3.0 Drugs en drugsparafernalia

Verboden:
De ad creatives en landingspagina's mogen geen illegale geneesmiddelen, gereguleerde geneesmiddelen, misbruik van voorgeschreven geneesmiddelen, recreatieve geneesmiddelen, aan geneesmiddelen verbonden artikelen of accessoires of benodigdheden hiervoor, inclusief het gebruik ervan, weergeven of promoten.
Opmerking: Het weergeven of promoten van voorgeschreven geneesmiddelen is verboden in sommige markten. Bekijk dit artikel voor meer informatie over marktgebonden verboden: TikTok Advertentiebeleid - Sectorspecifiek
 

4.0 Wapens, munitie en explosieven

Verboden:
De ad creatives en landingspagina's mogen het gebruik van gevaarlijke wapens, munitie of explosieven in het echte leven niet weergeven of promoten, inclusief maar niet beperkt tot geweren, explosieven, bommen of andere objecten die zijn ontworpen om mensen schade toe te brengen.
 

5.0 Tabaksproducten en roken

Verboden:
Ad creatives landingspagina's mogen geen tabak, tabaksgerelateerde producten zoals sigaren, tabakspijpen, vloei of e-sigaretten tonen of promoten, of rookgerelateerd gedrag in het echte leven, inclusief maar niet beperkt tot alternatieven waarbij roken wordt nagebootst.
 

6.0 Reclame voor politieke en maatschappelijke kwesties

Ad creatives en landingspagina's over politieke en maatschappelijke kwesties zijn verboden.
Onder reclame voor politieke en maatschappelijke kwesties wordt verstaan:
Advertenties die verwijzen naar, reclame maken voor of zich verzetten tegen kandidaten of genomineerden voor openbare posten, politieke partijen of gekozen of benoemde regeringsambtenaren;
Advertenties die betrekking hebben op een verkiezing, inclusief kiezersregistratie, opkomst en oproepen om te stemmen;
Advertenties die een pleidooi bevatten voor of tegen vroegere, huidige of voorgenomen referenda, verkiezingsmaatregelen en wetgevende, gerechtelijke of regelgevende uitkomsten of processen;
Hieronder vallen ook advertenties die het beleid of de reputatie van de overheid promoten of aanvallen;
Advertenties waarin wordt verwezen naar verboden personen, entiteiten of content, inclusief campagneslogans, symbolen of logo's, of waarin deze worden gepromoot, verkocht of verhandeld.
 

7.0 Militaire content

Verboden:
Ad creatives en landingspagina's mogen geen negatieve content bevatten over het leger of politiesymbolen, belangrijke militaire gebeurtenissen, militarisme, het propageren of goedpraten van oorlog of onwettige elementen.
 

8.0 Discriminatoire content

Verboden:
Ad creatives en landingspagina mogen geen advertentiecontent bevatten die discrimineert of intimideert, of aanzet tot discriminatie of intimidatie, of haatzaaiend is tegen bepaalde groepen, personen of organisaties op basis van specifieke persoonlijke kenmerken, waaronder, maar niet beperkt tot, ras, etniciteit, afkomst, seksuele geaardheid, geslachtsidentiteit, religieuze overtuiging, leeftijd, burgerlijke staat, medische of genetische gesteldheid. Dit wordt verder uiteengezet in het Anti-discriminatiebeleid voor advertenties van TikTok.
 

9.0 Volwassen en seksuele content

Verboden:
Ad creatives en landingspagina mogen het gebruik van verboden producten of diensten voor volwassenen niet weergeven of promoten.
Ad creatives en landingspagina's mogen geen seksuele activiteiten of gedragingen weergeven die overmatig suggestief of seksueel provocerend zijn.
Ad creatives en landingspagina's mogen geen naaktbeelden bevatten, seksuele verwijzingen maken of een persoon seksueel afbeelden.
Ad creatives en landingspagina's mogen niet overmatig veel huid tonen.
Ad creatives en landingspagina's mogen niet gericht zijn op individuele intieme lichaamsdelen, zoals geslachtsdelen, billen, borsten.
 

10.0 Inbreuk op intellectueel eigendom

Verboden:

A. Ad creatives en landingspagina's mogen geen elementen gerelateerd aan TikTok weergeven zonder de toestemming van TikTok.

A. Ad creatives en landingspagina's mogen het TikTok-logo niet weergeven zonder de toestemming van TikTok.
A. Ad creatives en landingspagina's mogen de beschrijving "TikTok bestseller" niet weergeven zonder de toestemming van TikTok.
De landingspagina mag de interface van de hashtag challenge-pagina van TikTok niet namaken zonder toestemming van TikTok.
 

B. Ad creatives en landingspagina's mogen geen content weergeven die inbreuk maakt op of in strijd is met de rechten van derden, met inbegrip van, maar niet beperkt tot handelsmerken, merken, logo's, dienstmerken, handelsnamen of andere persoonlijke of eigendomsrechten.

Ad creatives en landingspagina's mogen namen van derden niet weergeven op een wijze die gebruikers zou kunnen misleiden over de merkrelatie van de adverteerder.
Ad creatives en landingspagina's mogen geen apps of beveiligingscamera's of software/apparatuur tonen waarmee anderen gefilmd kunnen worden zonder hun toestemming.
Ad creatives mogen geen persoonlijke gegevens bevatten, zoals officiële ID-gegevens, bank- of financiële rekeninggegevens of woon/e-mailadressen. Telefoonnummers zijn alleen toegestaan als het contactgegevens van de adverteerder zijn.
 

C. Ad creatives en landingspagina's mogen geen namaakproducten tonen of promoten.

Ad creatives en landingspagina's mogen geen vervalste documenten tonen of promoten, zoals vervalste diploma's, paspoorten of immigratiepapieren.
Ad creatives en landingspagina's mogen geen namaakproducten tonen of ongeautoriseerde replica's van een echt product.
Opmerking: Als je niet zeker weet of je de rechten op een bepaald werk bezit of als je twijfelt of je een inbreukmelding wilt doen, neem dan contact op met een advocaat of juridisch adviseur, omdat TikTok geen juridisch advies kan geven.
Lees dit artikel voor meer informatie over Regels voor inbreuk op intellectueel eigendom voor advertenties.
 

11.0 Misleidende claims en tegenstrijdige informatie

Verboden:

A. Ad creatives mogen geen overdreven voorstelling of belofte over de werking van een product bevatten.

bijv. Lotion: Krijg direct slanke benen.
bijv. Financieel product: Verdien geld in 10 seconden.
bijv. Beweringen over genezing van ongeneeslijke ziekten.
bijv. 'Voor'- en 'na'-foto's waarop te zien is dat rimpels verdwenen zijn door een zalfje.
 

B. Ad creatives landingspagina's mogen geen kwaadwillende vergelijkingen met andere merken bevatten.

bijv. Dit product is XX goedkoper dan op de website van ABC.
 

C. Ad creatives mogen geen ongeldige knoppen, ongewenste gebaren of tekst bevatten (knoppen/gebaren/tekst die niet-ondersteunde functionaliteit uitbeelden).

bijv. De tekst "Swipe naar boven om meer te leren" in een advertentie, als naar boven swipen er alleen maar toe leidt dat gebruikers een nieuwe video bekijken in plaats van dat ze werkelijk iets leren.
 

D. Ad creatives en landingspagina's mogen geen onjuiste of tegenstrijdige informatie bevatten over actie, prijs, kortingen of iets dergelijks, inclusief het ontbreken van informatie, ontbrekende disclaimer of Algemene voorwaarden.

bijv. Korting in een advertentie van 50%, terwijl de korting op de landingspagina 40% is.
bijv. Reclame in advertentie met de tekst "Prijzen die je kunt winnen", terwijl er geen relevante informatie over kan worden gevonden op de landingspagina.
 

E. Landingspagina's mogen geen pop-upvenster bevatten dat niet kan worden afgesloten of genegeerd (Van toepassing op alle regio's behalve VS/MA en LATAM).

bijv. Landingspagina met een pop-upvenster die je niet kunt omzeilen zonder dat je persoonlijke gegevens moet opgeven aan de verkopende partij.
Let op:
We verwachten van adverteerders dat ze alle bijbehorende vergoedingen, diensten tegen premiumtarieven en betalingspraktijken openbaar maken aan onze gebruikers in overeenstemming met de lokale wet- en regelgeving. In advertenties moet volledige openheid worden gegeven over de kosten van het gebruik van het geadverteerde product of de geadverteerde dienst. We behouden ons het recht voor om advertenties die ons beleid schenden te verwijderen.
Ad creatives en landingspagina's die prestatiebeloftes en tijdslimieten claimen kunnen worden beperkt.
 

12.0 Misleidend, niet-authentiek en bedrieglijk gedrag

TikTok verbiedt gedrag dat misleidend, niet-authentiek en bedrieglijk is om de integriteit, authenticiteit en veiligheid van ons platform te beschermen. Accounts die dit gedrag of misbruikpatronen vertonen, kunnen worden geschorst of verbannen.
 

13.0 Sensationele en schokkende content

Verboden:
 

A. Ad creatives mogen geen bloederige of gruwelijke beelden of grafische beelden tonen die gebruikers kunnen choqueren of afschrikken.

bijv. Een plaats delict of beelden van ongelukken.
bijv. Een gruwelijke of bloederige scène.
 

B. Ad creatives mogen geen aanstootgevende beelden bevatten die voor een ongemakkelijke gebruikerservaring kunnen zorgen.

bijv. Beelden van geslachtssappen, menselijke of dierlijke uitwerpselen.
bijv. Beelden waarop te zien is hoe vuil uit de poriën van het gezicht komt of hoe haar uit de afvoer wordt getrokken.
 

C. Ad creatives mogen geen content bevatten van crimineel gedrag, buitensporig geweld, wreedheid of zinloos geweld tegen dieren.

bijv. Advertenties waarin wordt gevochten met bloederige scènes.
bijv. Advertenties met dierenmishandeling, zoals hanen- of hondengevechten.
 

D. Ad creatives en landingspagina's mogen geen grof taalgebruik of beledigende acties bevatten.

 

E. Ad creatives mogen geen gevaarlijk (of schadelijk) gedrag tonen zonder veiligheidsbescherming.

bijv. Content met daarin Parkour-beelden of het springen vanaf gebouwen: advertenties met daarin extreme parkour-beelden zijn verboden (d.w.z waarbij hindernissen op grote hoogte of met groot risico moeten worden bedwongen). Advertentie met daarin parkour-beelden worden individueel beoordeeld op basis van het risiconiveau en de schade die ermee gepaard gaat, maar worden alleen geaccepteerd als de leeftijdsgrens 18+ is en er een disclaimer (of gelijkwaardige disclaimer) staat met 'probeer dit niet thuis na te doen'.
bijv. Content waarin mogelijk onjuist gebruik van gevaarlijke gereedschappen, voertuigen of voorwerpen wordt getoond.
bijv. Content die het nuttigen van substanties afbeeldt of promoot die niet bedoeld zijn voor consumptie of die tot ernstige schade kunnen leiden.
bijv. Gevaarlijke spelletjes, uitdagingen of stunts die kunnen leiden tot letsel.
 

F. Ad creatives mogen geen content bevatten die kan aanzetten tot angst of paniek en die gebruikers schade kan toebrengen.

bijv. Content waarin zinnen als "u loopt mogelijk gevaar" of "virus gedetecteerd, nu verwijderen" wordt afgebeeld of gepromoot.

Gevaarlijk of schadelijk gedrag:

Verboden:
In advertenties mag geen intrinsiek gevaarlijk of illegaal gedrag worden afgebeeld.
Advertenties mogen geen gevaarlijk gedrag bevatten dat gemakkelijk gekopieerd kan worden en vermoedelijk zou kunnen leiden tot lichamelijk letsel voor een persoon of voor het publiek.
Advertenties mogen gebruikers niet aanzetten tot potentieel schadelijk gedrag (bijv. Nu ben jij aan de beurt) - geen uitzonderingen hierop.
Toegestaan (Uitzonderingen):
Uitzonderingen kunnen worden gemaakt voor afbeeldingen van films, spelletjes, tekenfilms; duidelijk overdreven, ongeloofwaardig, fantasie-achtig gedrag en gedrag dat wordt getoond om een educatieve veiligheidsboodschap te verduidelijken. Dit beleid is niet bedoeld voor veilig in beeld gebrachte extreme sporten of overduidelijke professionele stunts. Advertenties kunnen worden geweigerd als niet duidelijk is wat de professionele aard of de sportieve context van deze uitzonderingen is, of als de veiligheidsmaatregelen niet eenduidig zijn. Als goedgekeurde afbeeldingen van stunts of extreme sporten gemakkelijk door mensen kunnen worden gekopieerd, kan een leeftijdsgrens van 18+ en een waarschuwing 'probeer dit niet thuis' (of gelijkwaardig) nodig zijn voor goedkeuring.
 

14.0 Ongepaste of ongeschikte content

Verboden:
Ad creatives en landingspagina's mogen geen ongepaste of ongeschikte content bevatten, zoals:
Content met gevaarlijke, schadelijk of gewelddadige acties.
Content die denigrerend, opruiend of vernederend is.
Content die onsmakelijk, respectloos of aanstootgevend is.
Content die verwijst naar en profiteert van een gebeurtenis die of onderwerp dat gevoelig ligt, door volgers te werven, te profiteren van de verkoop van goederen of diensten, ongepast hashtaggebruik of iets dergelijks. Deze gebeurtenissen kunnen natuurrampen of door mensen veroorzaakte rampen zijn, een aanval op een persoon of een samenleving, protesten, sterfgevallen of verwondingen, of iets dergelijks, inclusief Covid-19.
 

15.0 Buitensporig veel kopen

Verboden:
Ad creatives en landingspagina's mogen geen buitensporig aankoopgedrag promoten van artikelen die worden ondersteund via diensten voor uitgestelde betaling, zoals creditcards, leningen en diensten voor "nu kopen, later betalen".
Ad creatives en landingspagina's mogen niet expliciet of impliciet suggereren dat 'nu kopen later betalen' een risicoloze manier is om geld uit te geven.
Toegestaan (Uitzonderingen):
Het kan zijn dat ad creatives die het instructieproces laten zien over hoe consumenten een lening of creditcard kunnen krijgen of gebruik kunnen maken van 'nu kopen, later betalen'-diensten zijn toegestaan, als deze niet meer aandacht krijgen dan andere content die in de advertentie wordt getoond.
 

16.0 Dataverzameling

Advertenties moeten garanderen dat alle persoonlijke gegevens die in de advertentie worden verzameld, veilig en in overeenstemming met de lokale wetgeving worden verzameld en verwerkt, en dat het privacybeleid toegankelijk moet zijn voor iedereen van wie de gegevens worden verzameld en verwerkt.
Genereren van leads
Adverteerders mogen Lead Generation niet gebruiken om onderstaande verboden gegevens te verzamelen, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van TikTok.
Verboden:
Informatie over of openbaarmaking van ras of etnische afkomst.
Informatie over of openbaarmaking van politieke meningen of politieke banden.
Informatie over of openbaarmaking van religieuze of filosofische overtuigingen.
Informatie over of openbaarmaking van het lidmaatschap van een vakbond.
Informatie over gezondheid: zoals medische geschiedenis, beperkingen, mentale of fysieke toestand of medische behandelingen.
Informatie over iemands seksleven.
Informatie over de seksuele geaardheid van een persoon, inclusief met welk(e) gender(s) de persoon zich identificeert.
Informatie over strafrechtelijke beschuldigingen, arrestaties, procedures of veroordelingen of gerelateerde veiligheidsmaatregelen.
Door de overheid uitgegeven identificatienummers: zoals bsn-nummer, paspoortnummer, rijbewijsnummer of btw-nummer.
Financiële informatie: zoals inkomen, bankrekeningnummer, nettovermogen, creditcard- of bankpasnummer, fiscaal nummer, CVV, kredietscores, schulden, financiële overzichten of faillissementsstatus.
Verzekeringsgegevens: zoals polisnummers, verzekeringsdekking of aanvullende verzekeringen.
Informatie over netwerkidentiteit: gebruikersnamen, wachtwoorden, antwoorden op wachtwoordbeveiliging of persoonlijke digitale certificaten van gebruikers.
Accountnummers: zoals nummers van klantenkaarten of nummers van frequent flyers.
Geboortedatum of exacte leeftijd.
 

17.0 Desinformatie

TikTok staat geen onnauwkeurige, misleidende of valse content toe die aanzienlijke schade kan toebrengen aan personen of de samenleving, ongeacht de intentie.
Verboden:
Ad creatives en landingspagina's mogen geen gevaarlijke desinformatie, medische desinformatie, gemanipuleerde media en gevaarlijke complottheorieën bevatten.

Prohibited content

Materials or scenarios in ad creatives and landing pages must comply with local law and our advertising policies. For more information, visit TikTok Ads – The First Thing to Look Out For .
 

1.0 Community Standards

Ad creatives must comply with TikTok's Terms of Service and Community Guidelines .
 

2.0 Illegal Services and Activity

Forbidden:
The ad creatives and landing pages must not display, facilitate or promote services or activities that are considered illegal in any jurisdiction.
 

3.0 Drugs and drug paraphernalia

Forbidden:
The ad creatives and landing pages may not display or promote illegal drugs, controlled drugs, prescription drug abuse, recreational drugs, drug-related items or accessories or supplies thereof, including their uses.
Note : Displaying or promoting prescription drugs is prohibited in some markets. For more information on market-based bans, check out this article: TikTok Advertising Policy - Industry Specific
 

4.0 Weapons, ammunition and explosives

Forbidden:
The ad creatives and landing pages must not depict or promote the use of dangerous weapons, ammunition or explosives in real life, including but not limited to guns, explosives, bombs or other objects designed to harm people.
 

5.0 Tobacco products and smoking

Forbidden:
Ad Creative's landing pages must not display or promote tobacco, tobacco-related products such as cigars, tobacco pipes, rolling papers or e-cigarettes, or real-life smoking-related behavior, including but not limited to alternatives that simulate smoking.
 

6.0 Advertising for political and social issues

Ad creatives and landing pages about political and social issues are prohibited.
Advertising for political and social issues means:
Advertisements that reference, promote, or oppose candidates or nominees for public office, political parties, or elected or appointed government officials;
Advertisements related to an election, including voter registration, turnout, and calls to vote;
Advertisements that advocate for or against past, present or proposed referendums, electoral measures and legislative, judicial or regulatory outcomes or processes;
This also includes advertisements that promote or attack government policies or reputation;
Ads that reference, promote, sell or trade any prohibited person, entity or content, including campaign slogans, symbols or logos.
 

7.0 Military content

Forbidden:
Ad creatives and landing pages may not contain negative content about the military or police symbols, important military events, militarism, promoting or justifying war or unlawful elements.
 

8.0 Discriminatory content

Forbidden:
Ad creatives and landing pages must not contain advertising content that discriminates, harasses, or advocates discrimination or harassment, or is hateful against particular groups, individuals or organizations based on specific personal characteristics, including but not limited to race, ethnicity, national origin, sexual orientation, gender identity, religious beliefs, age, marital status, medical or genetic condition. This is further explained in TikTok's Advertising Non-Discrimination Policy .
 

9.0 Mature and sexual content

Forbidden:
Ad creatives and landing pages may not display or promote the use of prohibited adult products or services.
Ad creatives and landing pages should not depict sexual activities or behavior that is unduly suggestive or sexually provocative.
Ad creatives and landing pages may not contain nude images, make sexual references or depict a person sexually.
Ad creatives and landing pages should not show excessive skin.
Ad creatives and landing pages may not target individual intimate body parts, such as genitals, buttocks, breasts.
 

10.0 Intellectual Property Infringement

Forbidden:
 

A. Ad creatives and landing pages may not display elements related to TikTok without TikTok's permission.

A. Ad creatives and landing pages may not display the TikTok logo without TikTok's permission.
A. Ad creatives and landing pages are not allowed to display the description "TikTok bestseller" without TikTok's permission.
The landing page cannot recreate the interface of TikTok's hashtag challenge page without TikTok's permission.
 

B. Ad creatives and landing pages may not display content that infringes or violates the rights of any third party, including but not limited to trademarks, brands, logos, service marks, trade names, or other personal or proprietary rights.

Ad creatives and landing pages should not display third party names in a manner that could mislead users about the advertiser's brand affiliation.
Ad creatives and landing pages may not display apps or security cameras or software/equipment that can be used to film others without their consent.
Ad creatives may not contain personal information such as official ID information, banking or financial account information, or home/email addresses. Phone numbers are only allowed if they are contact details of the advertiser.
 

C. Ad creatives and landing pages may not display or promote counterfeit products.

Ad creatives and landing pages may not display or promote forged documents, such as forged diplomas, passports or immigration papers.
Ad creatives and landing pages should not display counterfeit products or unauthorized replicas of a genuine product.
Note : If you are unsure whether you own the rights to a particular work or are unsure whether to file an infringement notice, please contact an attorney or legal advisor as TikTok cannot provide legal advice.
To learn more about Intellectual Property Infringement Rules for Advertising, read this article .
 

11.0 Misleading Claims and Conflicting Information

Forbidden:
 

A. Ad creatives may not contain exaggerated representations or promises about how a product works.

e.g. Lotion: Get slim legs instantly.
e.g. Financial product: Earn money in 10 seconds.
e.g. Claims of cure for incurable diseases.
e.g. 'Before' and 'after' photos showing wrinkles disappeared by an ointment.
 

B. Ad creatives landing pages should not contain malicious comparisons to other brands.

e.g. This product is XX cheaper than on ABC's website.
 

C. Ad creatives cannot contain invalid buttons, unwanted gestures, or text (buttons/gestures/text that depict unsupported functionality).

e.g. "Swipe up to learn more" text in an ad, if swiping up only leads users to watch a new video instead of actually learning something.
 

D. Ad creatives and landing pages may not contain incorrect or contradictory information regarding promotion, price, discounts or the like, including missing information, missing disclaimer or Terms and Conditions.

e.g. Discount in an advertisement of 50%, while the discount on the landing page is 40%.
e.g. Advertising in ad that says "Prizes you can win", while no relevant information about it can be found on the landing page.
 

E. Landing pages must not contain a pop-up window that cannot be closed or ignored (Applicable to all regions except US/MA and LATAM).

e.g. Landing page with a pop-up window that you cannot bypass without providing personal information to the vendor.
NB:
We expect advertisers to disclose all associated fees, premium services, and payment practices to our users in accordance with local laws and regulations. Advertisements must make full disclosure about the costs of using the advertised product or service. We reserve the right to remove advertisements that violate our policies.
Ad creatives and landing pages that claim performance promises and time limits may be restricted.
 

12.0 Misleading, inauthentic and deceptive conduct

TikTok prohibits conduct that is misleading, inauthentic, and deceptive to protect the integrity, authenticity, and security of our platform. Accounts exhibiting this behavior or abuse patterns may be suspended or banned.
 

13.0 Sensational and shocking content

Forbidden:
 

A. Ad creatives should not show gory or gruesome images or graphic images that may shock or frighten users.

e.g. A crime scene or images of accidents.
e.g. A gruesome or gory scene.
 

B. Ad creatives should not contain offensive images that could create an uncomfortable user experience.

e.g. Images of genital fluids, human or animal feces.
e.g. Images showing dirt coming out of the pores of the face or hair being pulled out of the drain.
 

C. Ad creatives may not contain content depicting criminal behavior, excessive violence, cruelty or senseless violence against animals.

e.g. Ads featuring fighting with bloody scenes.
e.g. Ads showing animal abuse, such as cock or dog fighting.
 

D. Ad creatives and landing pages should not contain profanity or offensive actions.

 

E. Ad creatives may not engage in dangerous (or harmful) behavior without security protection.

e.g. Content containing parkour images or jumping from buildings: advertisements containing extreme parkour images are prohibited (i.e. obstacles that require conquering obstacles at great heights or at great risk). Advertisements containing parkour images will be assessed individually based on the level of risk and harm involved, but will only be accepted if the age limit is 18+ and there is a disclaimer (or equivalent disclaimer) stating 'do not attempt to recreate this at home' doing'.
e.g. Content that may depict improper use of dangerous tools, vehicles or objects.
e.g. Content that depicts or promotes the consumption of substances that are not intended for consumption or that could cause serious harm.
e.g. Dangerous games, challenges or stunts that could lead to injury.
 

F. Ad creatives may not contain content that could incite fear or panic or harm users.

e.g. Content that displays or promotes phrases such as "you may be at risk" or "virus detected, remove now".
Dangerous or harmful behavior:
Forbidden:
Advertisements may not depict intrinsically dangerous or illegal behavior.
Ads must not contain dangerous conduct that could be easily copied and could likely cause physical harm to any person or the public.
Ads must not encourage users to engage in potentially harmful behavior (e.g. Now it's your turn) - no exceptions to this.
Allowed ( Exceptions ):
Exceptions can be made for images from movies, games, cartoons; clearly exaggerated, implausible, fantasy-like behavior and behavior displayed to illustrate an educational safety message. This policy is not intended for safely depicted extreme sports or obviously professional stunts. Advertisements may be refused if it is not clear what the professional nature or sporting context of these exceptions is, or if the safety measures are unclear. If approved images of stunts or extreme sports can be easily copied by people, an age limit of 18+ and a 'do not try this at home' warning (or equivalent) may be required for approval.
 

14.0 Inappropriate or unsuitable content

Forbidden:
Ad creatives and landing pages must not contain inappropriate or unsuitable content, such as:
Content with dangerous, harmful or violent actions.
Content that is derogatory, inflammatory or derogatory.
Content that is distasteful, disrespectful or offensive.
Content that references and profits from a sensitive event or topic, by recruiting followers, profiting from the sale of goods or services, inappropriate hashtag use or the like. These events could be natural or man-made disasters, an attack on an individual or a society, protests, deaths or injuries, or the like, including Covid-19.
 

15.0 Buying excessively

Forbidden:
Ad creatives and landing pages should not promote excessive purchasing behavior of items supported through deferred payment services such as credit cards, loans, and "buy now, pay later" services.
Ad creatives and landing pages should not explicitly or implicitly suggest that 'buy now, pay later' is a risk-free way to spend money.
Allowed ( Exceptions ):
Ad creatives that show the instructional process of how consumers can get a loan or credit card or use buy now, pay later services may be allowed, as long as they do not receive more attention than other content included in the ad. is shown.
 

16.0 Data Collection

Ads must ensure that any personal data collected in the ad is collected and processed securely and in accordance with local law, and that the privacy policy must be accessible to anyone whose data is collected and processed.
Generating leads
Advertisers may not use Lead Generation to collect the prohibited data below without TikTok's prior written consent.
Forbidden:
Information or disclosure of racial or ethnic origin.
Information or disclosure of political opinions or political affiliations.
Information or disclosure of religious or philosophical beliefs.
Information or disclosure of trade union membership.
Health information: such as medical history, disability, mental or physical condition or medical treatments.
Information about someone's sex life.
Information about a person's sexual orientation, including which gender(s) the person identifies with.
Information about criminal charges, arrests, proceedings or convictions or related security measures.
Government-issued identification numbers: such as citizen service number, passport number, driver's license number or VAT number.
Financial information: such as income, bank account number, net worth, credit or debit card number, tax number, CVV, credit scores, debts, financial statements, or bankruptcy status.
Insurance information: such as policy numbers, insurance coverage or additional insurance.
Network identity information: usernames, passwords, password protection answers, or users' personal digital certificates.
Account numbers: such as loyalty card numbers or frequent flyer numbers.
Date of birth or exact age.
 

17.0 Disinformation

TikTok does not allow inaccurate, misleading, or false content that could cause significant harm to individuals or society, regardless of intent.
Forbidden:
Ad creatives and landing pages must not contain dangerous misinformation, medical disinformation, manipulated media and dangerous conspiracy theories.

Important Ad Policies

STEP 1: After Purchase

Congratulations, you’ve just taken the first step and purchased the Master Agency Account.

To continue with the flow, we need a few more things from you. Please fill out the question form below to complete this step.

 
(ATTENTION: Do NOT use a email that is already connected to a TikTok Account. This will slow down the onboarding time)
GVA-Intake Step 1 (#13)

Please add your personal information

(Add to the e-mail adress the adress that you want to connect to the tiktok account)
(ATTENTION: Do NOT use a email that is already connected to a TikTok Account. This will slow down the onboarding time)


Add your business information


For starters

Once you have send the form you can close this pop-up and continue to Step 2 to see how you get into your acccount for the first time.

Already using?

If you have used a Goodvibes Agency account before, then close this window and go to Top-up System to continue as fast as possible after delivery.

STEP 2: Log in to your account

1 to 2 days after the intake you will receive your assigned agency account via email. This looks like this👇

Click ACCEPT here and continue.
Make sure that when you click accept and open your browser. that you are not logged into a tiktok account. Make sure you are not logged into a tiktok account on the browser you will be using.
Then click Sign Up here (if you are already logged in with another account you will not get to the right place! make sure you are not logged in)
 
Then create an account with the email address you provided during the intake!
 
 
After you have created your account by clicking Sign Up. After verification you will get to see the following screen
 
Give yourself a name, (at random)
You first come to an Overview of your account. (When you scroll through you will come across the section (Ad Account data)
 
⭕ Save this TikTok Overview as Favorites in your browser, You can later if you have multiple accounts see them all from here, and enter them.
When you drag your mouse over this you will see a piece of text pop up👇
 
Then click on Go to account
 

STEP 3: Pixel Solution

Since the new update of TikTok in the TikTok Sales Channel, you cannot do the pixelfix by yourself when using the accounts from Goodvibes Agency.
 
Therefor we need to do a call with you that takes around 5 minutes to set-up the pixel for your Shopify store.
 
Here below you find a zoom calendar with the available timeslots to do this.
 

FAQ

TikTok has made an update where you now need to connect to the business center to connect your ad account. This is something we need to do together to keep everybody’s information private and secure.

Please contact us at business@g-office.nl and send us a message with your name, ad account and request so we can directly respond to you.

If you are not able to participate in one of the given time slots we can make an exception for you. In this case please contact us with a clear message with your name, ad account name and which day/time you would be available and we will let you know.

STEP 4: Do a Top Up

You’re almost ready to start advertising. I’ll show you how to do a top-up in a few simple steps below.
 
After reading this page you can go to >> Top-up System
 
Then you will see this screen
 
We need a few things from you.
  1. Your email address that you used to create the ad account.
  2. The name of your ad account. You can find it here.

Then select the desired amount in what you want to top-up.

Then submit your request!
Click on the link that appears after sending.
 
You will then be taken to the payment page to checkout.
ATTENTION: Processing the top-up takes up to 2-24 hours. Please keep this in mind and do your top-up on time to avoid running out of adspend.
You are responsible for this.

I did the top-up what now?

We will start working for you right away. You will see your adspend credited within 2 to 24 hours.
 
When you have received your top-up you can start advertising right away!
 
Good luck and if you have any questions, don’t hesitate to get in touch!

Top-up Request

[GOA] TOP-UP SYSTEM [DIRECT TO BANK]

Which amount you want to top-up?

Price: €10.00
Price: €20.00
Price: €40.00
Price: €80.00
Price: €200.00

Send your top-up amount to the following bank

IBAN: NL81KNAB0610542540

Name: Goodvibes Agency
Payment reference: Date/name ad account

Support Ticket

Support Ticket

USA/CA/AUS Targeting request

[GVA] Targeting Expantion Request (#8)

Log into Goodvibes Agency Portal